Szeptemberben a AXILE Machinery örömmel fogadta a minőségdíj odaítéléséért felelős 3 főből álló zsűrit, aki a Teljes körű minőségirány (TQM) műkdését vizsgálták a vállalatnál.

A „Kiválóság a minőségirányításban” díjat az 1964-ben alapított Kínai Minőségbiztosítási Társaság ítéli oda. A „Kiválóság a minőségirányításban” díjat ugyanebben az évben alapították azzal a céllal, hogy motiválják és segítsék a vállalkozásokat nemzetiségtől és személytől függetlenül, hogy magasabb szintű termékminőséget érhessenek el és jobb vevőszolgálattal állhassanak rendelkezésre a minőségirányítás fejlett szintű elméleti tudásával és gyakorlati tapasztalataival.

A AXILE Machinery a TQM stratégiát 6 megközelítésben gyakorolja, melyek a vezetés, stratégia tervezés és innováció, ügyfél és piac, erőforrás menedzsment, működés menedzsment valamint információ- és tudás menedzsment. A minőség-ellenőrzés, tervezés és magas szinten ellenőrzött minőség előállítása, valamint a minőségirányítás a AXILE Machinery Teljes körű minőségirányítási rendszerének három fő alappillére. A AXILE Machinery vezetői felelősséget vállalnak a minőségellenőrzési ciklusért és a QCC tevékenységekért a folyamatban részt vevő összes munkavállaló motiválása és ösztönzése érdekében, hogy ezzel elérhessék az innovációs céljaikat, a folyamatos fejlődést és az ügyfelek elégedettségét. Eközben a AXILE Machinery minden dolgozója a TQM stratégiát követi és a PDCA-B ciklus (Tervezés-Cselekvés-Ellenőrzés-Beavatkozás-Benchmarking) eszközét felhasználva, folyamatosan fejleszti a minőségügyi stratégiáját. A PDCA-B nem csak az egyes osztályok politikája, hanem a dolgozók mindennapi munkájában is használatos, így a vállalat az apró részleteket fejlesztve érheti el az átfogó összképet. Az 1. ábra a AXILE Machinery QCC tevékenységeinek teljesítményét mutatja, 2014 óta. A AXILE Machinery költségei hozzávetőlegesen 18 millió dollárral csökkentek, miközben a munkaidőt is sikerült közel 400 órával csökkenti. A TQM stratégia teljes bevezetésével és gyakorlásával a AXILE Machinery felszabadult az alól a nyomás alól, hogy a növekvő nyersanyagárak, a tajvani kormány által kiadott új munkaügyi törvény és a bizonytalan devizaárfolyam miatt termék áremelésre kényszerüljön.

1. ábra: Az AXILE Machinery QCC eredményei

A AXILE Machinery menedzsmentje bevezeti a TQM gyakorlatát, valamint a belső kommunikációt és irányítást. A felsővezetők végrehajtják és meghatározzák a management stratégiákat, piacelemzést és innovációt. A végrehajtási szinten a különböző osztályok éves célt és stratégiákat fogalmaznak meg, a menedzsment tervek és képzés végrehajtására. A AXILE Machinery stratégiáit a vezetők alaposan megvitatják, majd heti és havi rendszerességgel tartott gyűléseken ezeket az összes munkavállalónak bejelentik. A különböző szinteken tartott értekezletek biztosítják azt, hogy az üzenetek a megfelelő módon eljuthassanak a munkavállalókhoz, hogy mindenki el tudja az éves, kitűzött célt érni, a megfelelően kialakított stratégia végrehajtásával. A 2. ábra a AXILE Machinery belső kommunikációját és menedzsment rendszerét mutatja.

2. ábra: Az AXILE Machinery belső kommunikációs és menedzsment rendszere

A AXILE Machinery az értékesítőkkel évente felmérést végez a technológia, minőség, szállítási idő, vevőszolgálat, kommunikáció, árképzés stb. vonatkozásában, hogy megismerje az általa nyújtott szolgáltatás minőségét. A visszajelzések alapján helyesbítő intézkedéseket tesz a minőségi fejlődés megvalósulása érdekében. A 3. ábra az ügyfél elégedettség folyamatos növekedésének elérése érdekében tett minőségügyi fejlesztések eredményét mutatja az utóbbi öt évben.

3. ábra: Ügyfél elégedettség 2012-2016 között

Mindezen felül a AXILE Machinery elsődlegesnek tekinti a felső kategóriás újításokat, mellyel a szerszámgépek sokoldalúsága az egyéni és globális piaci igényeket is képes kiszolgálni. A 4. ábra a K+F részleg munkaerő növekedését mutatja, ami jelenleg a teljes munkavállalói létszám 21.2 %-át teszi ki. Ez egy 2017. júniusi adat. A AXILE Machinery jelenleg már az értékesítési volumen 54.17 %-át az innovációra és a csúcsminőségű termékek technológiájára fordítja. Ennek következményeként a AXILE Machinery tovább fejlesztette az intelligens gyártástechnológia (SMT) és az AXILE Megbízhatósági technológia (ART) szabadalmaztatott alkalmazását, mely elemekbe átültette az Industrie 4.0 megoldásokat is. Ezt a 2017-es tajpeji TIMTOS kiállításon és a 2017-es, hannoveri EMO kiállításon jól be is mutatta.

4. ábra: A kutatás-fejlesztés részlegen dolgozók egyre növekvő száma

A AXILE Machinery minden területre kiterjedő, teljes körű vizsgálata segített a felsővezetésnek abban, hogy mélyebbre hatósan megismerhesse a menedzsment tudást. Másrészről ez egy nagyszerű lehetőség az alkalmazottak számára, hogy értékelhessék az elméleti tudásukat és a normál munkafolyamatot. A TQM teljes körű gyakorlása a AXILE Machinery-nél nem csak a menedzsment rendszer minőségét javítja, hanem segítséget nyújt egy mindent átfogó stratégia kialakításában is. A AXILE Machinery örömmel tudatja, hogy készen áll a magasabb szolgáltatási minőségre, a csúcstechnológiás szerszámgép ipar kiszolgálására.