Szeptemberben az AXILE Machinery örömmel fogadta a minőségdíj odaítéléséért felelős 3 főből álló zsűrit, aki a Teljes körű minőségirány (TQM) működését vizsgálták a vállalatnál.
A „Kiválóság a minőségirányításban” díjat az 1964-ben alapított Kínai Minőségbiztosítási Társaság ítéli oda. A „Kiválóság a minőségirányításban” díjat ugyanebben az évben alapították azzal a céllal, hogy motiválják és segítsék a vállalkozásokat nemzetiségtől és személytől függetlenül, hogy magasabb szintű termékminőséget érhessenek el és jobb vevőszolgálattal állhassanak rendelkezésre a minőségirányítás fejlett szintű elméleti tudásával és gyakorlati tapasztalataival.
Az AXILE Machinery a TQM stratégiát 6 megközelítésben gyakorolja, melyek a vezetés, stratégia tervezés és innováció, ügyfél és piac, erőforrás menedzsment, működés menedzsment valamint információ- és tudás menedzsment. A minőség-ellenőrzés, tervezés és magas szinten ellenőrzött minőség előállítása, valamint a minőségirányítás az AXILE Machinery Teljes körű minőségirányítási rendszerének három fő alappillére. Az AXILE Machinery vezetői felelősséget vállalnak a minőség ellenőrzési ciklusért és a QCC tevékenységekért a folyamatban részt vevő összes munkavállaló motiválása és ösztönzése érdekében, hogy ezzel elérhessék az innovációs céljaikat, a folyamatos fejlődést és az ügyfelek elégedettségét. Eközben az AXILE Machinery minden dolgozója a TQM stratégiát követi és a PDCA-B ciklus (Tervezés-Cselekvés-Ellenőrzés-Beavatkozás-Benchmarking) eszközét felhasználva, folyamatosan fejleszti a minőségügyi stratégiáját. A PDCA-B nem csak az egyes osztályok politikája, hanem a dolgozók mindennapi munkájában is használatos, így a vállalat az apró részleteket fejlesztve érheti el az átfogó összképet. Az 1. ábra az AXILE Machinery QCC tevékenységeinek teljesítményét mutatja, 2014 óta. Az AXILE Machinery költségei hozzávetőlegesen 18 millió dollárral csökkentek, miközben a munkaidőt is sikerült közel 400 órával csökkenti. A TQM stratégia teljes bevezetésével és gyakorlásával az AXILE Machinery felszabadult az alól a nyomás alól, hogy a növekvő nyersanyagárak, a tajvani kormány által kiadott új munkaügyi törvény és a bizonytalan devizaárfolyam miatt termék áremelésre kényszerüljön.
1. ábra: Az AXILE Machinery QCC eredményei
Az AXILE Machinery menedzsmentje bevezeti a TQM gyakorlatát, valamint a belső kommunikációt és irányítást. A felső vezetők végrehajtják és meghatározzák a menedzsment stratégiákat, piacelemzést és innovációt. A végrehajtási szinten a különböző osztályok éves célt és stratégiákat fogalmaznak meg, a menedzsment tervek és képzés végrehajtására. Az AXILE Machinery stratégiáit a vezetők alaposan megvitatják, majd heti és havi rendszerességgel tartott gyűléseken ezeket az összes munkavállalónak bejelentik. A különböző szinteken tartott értekezletek biztosítják azt, hogy az üzenetek a megfelelő módon eljuthassanak a munkavállalókhoz, hogy mindenki el tudja az éves, kitűzött célt érni, a megfelelően kialakított stratégia végrehajtásával. A 2. ábra az AXILE Machinery belső kommunikációját és menedzsment rendszerét mutatja.
2. ábra: Az AXILE Machinery belső kommunikációs és menedzsment rendszere
Az AXILE Machinery az értékesítőkkel évente felmérést végez a technológia, minőség, szállítási idő, vevőszolgálat, kommunikáció, árképzés stb. vonatkozásában, hogy megismerje az általa nyújtott szolgáltatás minőségét. A visszajelzések alapján helyesbítő intézkedéseket tesz a minőségi fejlődés megvalósulása érdekében. A 3. ábra az ügyfél elégedettség folyamatos növekedésének elérése érdekében tett minőségügyi fejlesztések eredményét mutatja az utóbbi öt évben.
3. ábra: Ügyfél elégedettség 2012-2016 között
Mindezen felül az AXILE Machinery elsődlegesnek tekinti a felső kategóriás újításokat, mellyel a szerszámgépek sokoldalúsága az egyéni és globális piaci igényeket is képes kiszolgálni. A 4. ábra a K+F részleg munkaerő növekedését mutatja, ami jelenleg a teljes munkavállalói létszám 21.2 %-át teszi ki. Ez egy 2017. júniusi adat. Az AXILE Machinery jelenleg már az értékesítési volumen 54.17 %-át az innovációra és a csúcsminőségű termékek technológiájára fordítja. Ennek következményeként az AXILE Machinery tovább fejlesztette az intelligens gyártástechnológia (SMT) és az AXILE Megbízhatósági technológia (ART) szabadalmaztatott alkalmazását, mely elemekbe átültette az Ipar 4.0 megoldásokat is. Ezt a 2017-es tajpeji TIMTOS kiállításon és a 2017-es, hannoveri EMO kiállításon jól be is mutatta.
4. ábra: A kutatás-fejlesztés részlegen dolgozók egyre növekvő száma
Az AXILE Machinery minden területre kiterjedő, teljes körű vizsgálata segített a felső vezetésnek abban, hogy mélyebbre hatósan megismerhesse a menedzsment tudást. Másrészről ez egy nagyszerű lehetőség az alkalmazottak számára, hogy értékelhessék az elméleti tudásukat és a normál munkafolyamatot. A TQM teljes körű gyakorlása az AXILE Machinery-nél nem csak a menedzsment rendszer minőségét javítja, hanem segítséget nyújt egy mindent átfogó stratégia kialakításában is. Az AXILE Machinery örömmel tudatja, hogy készen áll a magasabb szolgáltatási minőségre, a csúcstechnológiás szerszámgép ipar kiszolgálására.